Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

2 Haziran 2012 Cumartesi

Uyku Eğitimi

Bu başlığı atmayı o kadar çok istiyordum ki anlatamam. Peki neden? Sallayarak uyusa ne olurdu ki? İstediği gibi uyusun neden uyku eğitimi vermek zorundayız? Hem de vermesi bu kadar zorken... Öncelikle Tracy ablama göre 4 aydan önce uyku eğitimi verilmemeli. Hele hele benim kuzum gibi kolik aşırı gazlı bir bebeğiniz varsa nasıl istiyorsa öyle uyutmak gerekiyor gerçi sancısı olduğu zaman ne yaparsak yapalım uyumuyordu. Eşimin ısrarla battaniye içinde sallayalım demesine rağmen istemedim çünkü bebekler buna alışınca bırakamıyor biliyorum ve kaç kişide şahit oldum. Ayakta salladım uzun bir süre fakat şuna dikkat ettim. Uyuduğunda sallamaya devam etmedim. Uyutmak için salladığımda çok fazla sallamadım yani yavaş yavaş salladım.

Ferber yöntemini sevmedim bence biz Türk annelerine göre bir yöntem değil. Ayrıca bebeğin anneye olan güvenini sarstığını düşünüyorum. Bu yöntem aslında ağlatma yöntemi bebeği yatağına bırakıyorsunuz ağlaya ağlaya uyuyor. Ne kadar acımasız yahuuu!!!!

Tracy'nin her dediğine çok katılmasam da kuzumun günlük rutini onun sayesinde oturdu. Birden Tracy'nin yöntemini uygulamak zordu benim için, sallamaya alışsan bir bebek için. Yöntem: Yatır/Kaldır. Bebeğiniz uykusu geldiğinde yatağına yatırıyorsunuz ağladığında hemen kucağınıza alıp sakinleştirip yatağına yatırıyorsunuz. Böylelikle bebeği sarhoş ediyorsunuz:)))) Önemli olan kucağınızda çok durmaması. Sakinleştiği anda yatağına koymanız.

Ben kendi yöntemimi uyguladım. Tabi Tracy benim baş kahramanım oldu. Öncelikle ben kuzumu kundaklıyorum çünkü ne eli ne ayağı durmuyor. Hatta uyandığında bir bakıyorum üstünde hiç bir şey kalmamış. Nasıl başarıyorsa kuzum benim:) Tracy uyku eğitiminde emziği öneriyor yardımcı olarak zira biz baştan beri emzik emiyoruz. Öncelikle ilk olarak beslenme ve uyku rutini oluşturdum. İşte rutinimiz;

07.00 kalkış (desem de oğlum çoğu zaman 06.30da uyanıyor)
07.00-07.30 beslenme
07.30-09.00 oyun
09.00-11.00 uyku
11.00-11.30 beslenme
11.30-13.00 oyun
13.00-15.00 uyku
15.00-15.30 beslenme
15.00-17.00 oyun
17.00- şekerleme:) yani en fazla 45dk. süren uyku
19.00-19.30 beslenme, banyo, ninni
20.00 yatış
23.00 uyku öğünü

Bizim maceramız bazen aksaklıklar olsa da tam olarak böyle. Bu rutini oluşturmak görüldüğü kadar kolay olmadı ama mamayla besleyen bir anne için daha çok gerekli diye düşünüyorum. Kaçta yemişti acaba diye oturup düşünmüyorum. Ağladığında en azından neden ağladığını kestirmek zor olmuyor. Acıktığından mı yoksa uykusu geldiğinden mi ağladığını biliyorum bu da beni çok rahatlattı. Tabi ben kendimi geçtim kuzum bu düzen sayesinde daha rahat uyudu daha rahat beslendi ve mutlu bir bebek. Zaten mutluydu ama gaz sancıları bir türlü yakamızı bırakmamıştı çok şükür bir aya yakın bir sorunumuz yok.

Ayakta sallanan bebekler için bir anda mucize beklememek gerekiyor. Önce kundaklayıp yüzünü kapatıp yanımda yatırdım ve pış pış pış pış bilmem kaç defa. Çok ağlamadığı sürece kucağıma almadım. Çok ağladığında kucağıma alıp pış pış pış. Bu bir hafta böyle gitti derken araya bizim tatil tadında program girdi mecburen bütün planlar suya düştü derken üstüne hastalandı kuzum. Biraz ara vermeye karar verdik. Öncelikle uyku eğitimi vermeye karar verdiğinizde;

*Hasta, huzursuz olmaması gerekiyor.
*Gazlı bir bebekse ve dört aylık olduğu halde geçmemişse unutun uyku eğitimini bebeğinizi susturun yeter:)
*Yakın zamanda her hangi bir yolculuğa çıkmamanız gerekiyor.
*Evde yabancı birinin olmaması lazım yada sizin evinizden başka bir yerde bulunmamanız lazım. Özellikle dört aydan sonra her şey dikkatlerini çekiyor ve uyumak istemiyorlar. (benim çubuk kraker oğlum özellikle akşamları gezmelerimizde çocuk varsa uyumuyordu)
*Kararlı olmanız şart! Özellikle eşinizle bunu konuşun eşlere göre gereksiz ama bunu başarınca aaa ne iyi olmuş diyorlar. Bizzat bu sabah bu iltifatı aldım!
*Uyku saatleri oturana kadar bebeğinize göre plan yapmanız gerekiyor. Dün gece yemeğe gidelim diyen eşime sırf kuzum uyuyor diye hayır dedim.

Uzun bir maratonun ardından düzenimiz çok şükür oturdu ve kuzum artık pış pış yapmadan kendi yatağında yüzünü bile örtmeden uyuyor.

UNUTMAMAK GEREKİYOR:
*Gerçekten uykusunun gelip gelmediğini iyi okumak lazım zira konuşamadıkları için sinyaller gönderiyor bıcırıklar. Benim kuzumun gözleri kapanıyor en sonunda da gözlerini kaşımaya başlıyor. Yani uykusu geldi demek. Uykusu geldiği halde yatırmadıysam ve çok geçmişse çok huysuz oluyor bu sefer hiççç uyumuyor.
*İyi bir öğle uykusu iyi bir gece uykusu demek.
*Saat 17-18 gibi şekerleme uyku yapmasına izin verin ben Tracy hanımın söylediklerine güvenerek uyguladım ve pişman olmadım.
*Uykudan önce sakin aktiviteler tercih edin ve sakin bir ortama geçin. Ona sakin sakin masal anlatın ve uyuması gerektiğini fısıldayın.
*Geç yatan çocuk geç yatmaz 1 yaşından önce. Ne kadar geç yatarsa yatsın kuzumun saati hiç şaşmadı.
*Öğlen uykuları iki saati geçmesin. Gerekiyorsa onun iyiliği için uyandırın. Bizzat uyandırdım çünkü gece uyumuyordu. Ve büyüklerimizin dediği gibi uyusun da büyüsün. Büyüme hormonları gece çalışırmış onun için bebeklerin gece uykusu çok önemli.
*Dört aydan önce uyku eğitimi önerilmiyor yani nasıl isterse öyle:)
*!!! Yatırdıktan yarım saat sonra uyanır benim kuzum sanki hiç uyumamış gibi gözleri patlak patlak. Hiç yatağından almadan iki öpücük verip yatırıyorum. O da tekrar uykuya dalıyor. Bu çok önemli. İlk zamanlar yatağından alıp uyumadı yine diyordum fakat şunu öğrendim ki biz büyükler yarım saat sonra yönümüzü değiştirip uykuya dalıyormuşuz. Bebekler bunu başaramıyormuş bizim yardımımıza ihtiyaçları varmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder