Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Ek Gıda-1

Zaman ne kadar çabuk geçiyor hayret ediyorum. Bir an önce ek gıdalara geçeyim diye beklerken bir haftadır kuzum afiyetle besleniyor. Tabi bir kaç sıkıntımız var. Öncelikle elma suyunu çok seven kuzuma doktorumuzun önerisiyle püre vermeye başladık. Önce elma suyundan başladım aslında çok tereddüt ettim acaba sebze suyundan mı başlasam diye fakat Tracy'i okuyunca ohh be dedim. Onun sayesinde kuzumun uyku ve yemek düzeni oturdu. Fakat onun dediği gibi uyutamadım ama olsun kendi kendine uyumayı öğrendi. Bunu başka bir zaman yazacağım inş.

İlk günler bir çay kaşığı ile başlayacağım derken kuzum sevince ve ağlayınca yaklaşık çay bardağının dörtte birini verdim. Dört saatte bir mama yiyen kuzuma mamasını yedikten 2 saat sonra ara öğün olarak veriyorum. Akşamları kaşık mamasına başladık. Aptamilin aldım fakat sevmedi. Arı mama aldım o da hiç veremedim hala dolapta buram buram şeker kokuyor. Bir yaşına kadar ne şeker ne de tuz vermeyi düşünmüyorum. Bizlere yararı yok kuzuma ne yararı olacak. Doktorumuz da onaylayınca içim rahat etti. Bugün de pirinç ununu suyla pişirip içine mamasında koydum onu da sevmedi. Tarif şöyle;

PİRİNÇ MAMASI:
1 çay bardağı su
2 tatlı kaşığı pirinç unu
5 ölçek mama

Önce pirinç ununu suyla pişirdim. Sonra içine 5 ölçek mamayı ekledim. İyice karıştırdım.

Bir yaşından önce inek sütü yasak olduğu için bu şekilde hazırladım. Bu hafta sebze çorbasına başlayacağız inş. Umarım sever. Hiç belli olmuyor havucu haşlayıp biraz zeytinyağı ile ezip verdim. Birinci gün çok güzel yedi fakat ertesi gün yemedi. Benim kuzumun sağı solu belli olmuyor yani. Bakalım sevecek mi sebze çorbasını. Haftaya yoğurt ver dedi doktorumuz içine meyve püresi ya da pekmez katabileceğimi söyledi. Benim mayalamam gerekiyor bakalım süt aldım deneyeceğim olmazsa yoğurt makinesi alacağız.

Özetle ek gıdaya geçişimiz;
1.hafta: İlk üç gün elma suyu sonra püreye geçtik. Havuç suyu ve püresi de verilebilir. Mevsimine göre armut, şeftali, kayısı verilebilir. Fakat muz, çilek, domates, portakal şimdilik yasak.

2.hafta: Sebze çorbası. İlk başta patates, havuç, mercimek ve irmikten oluşan çorbanın içine yavaş yavaş bir sefer bezelye, kabak, brokoli, ıspanak katılabilir. Tuz olmayacak!

3.hafta: Yoğurt. Tabi ki ev yapımı mutlaka. Deneyip eğer güzel olursa tarifini yazarım inş.

En çok kafamı kurcalayan soru ne kadar verecek olmamdı. Doktorumuz ne kadar yerse o kadar ver dedi zorlamak yok. Bir orta boy elmayı yiyiyor kuzum. Cam rendemizi aldık elmamız çok sert olmadığı için kolaylıkla rendeleniyor.
Tahmin edin bu kuzu ne yapıyor? Ben kurt var bu çocukta diyorum kimse inanmıyor:) Benim fasülyem oto koltuğunda ki talimatı okumuyor tabi ki dikkat yazsının kırmızı rengine bakıyor:)))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder